Ha az interneten valaki rákeres egy bizonyos témára, az alapjában véve egy bizonyos problémájára keres megoldást. Így hát a honlap készítésekor mindent annak kell alárendelnünk, hogy a látogató már az első pillanatban is úgy érezze: a gondjára a megoldást most találta meg!
Cégünk vállalja keresőbarát, vásárlásra ösztönző honlapszöveg írását. A webszöveget az oldal témájától és jellegétől függően, kreatívan, s az Ön elképzelései, igényei szerint, az Ön által megadott kulcsszavakra optimalizáltan, a rendelkezésünkre bocsátott információk alapján készítjük el - adatokkal, képekkel, videókkal. Természetesen megosztjuk Önnel eddigi tapasztalatainkat, ezzel is elősegítve, hogy Ön és mi, együtt egy hatékony, jól teljesítő honlapot hozzunk létre, mely egyre több látogatót vonz és aminek következtében az ismertség és profit sem marad el.
Fontos, hogy a honlap átlátható, szakszerű, bizalomgerjesztő legyen, a látogatók ne forduljanak vissza, hanem vásároljanak / rendeljenek / iratkozzanak fel… - aszerint, hogy mi az Ön célja. Ennek érdekében bizonyos szempontokat szem előtt tartva kell elkészíteni a weboldalat: a kezdő lapot a szlogennel, bevezetővel, a landing (érkező) oldalt a CTA elemekkel és természetesen a weblaphoz tartozó online marketing elemeknek is relevánsnak kell lenniük.
Rendkívül fontos, hogy a szöveg informatív, érdeklődésre érdemes, lényegre törő legyen és tartalmazza azokat a kulcsszavakat, melyekre a böngészőben rákeresve a látogatók eljutnak az Ön honlapjára.
Az első időkben ne számítson több ezres látogatottságra, hiszen ezt a weboldalát népszerűsítő, folyamatos online marketing tevékenység fogja majd meghozni.
Honlapja tartalmát úgy készítjük el, hogy a vele kapcsolatos online marketing elemekkel az megfeleljen a keresőoptimalizálás feltételeinek, vagyis, hogy a keresőkben kiemelkedő helyen szerepeljen: kulcsszavakat tartalmazó megfogalmazás, meta tag-ek, videók, képek, térkép, belső hivatkozások segítségével. Ezeket természetesen a későbbiekben rendszeresen frissíteni kell, hogy a keresők rátaláljanak.
Ezt a célt szolgálja az is, hogy vállaljuk a weboldalhoz kapcsolódó online marketing tevékenységeket is: AdWords hirdetési kampányok kezelését, Facebook oldal, Twitter felhasználó, Youtube csatorna létrehozását és karbantartását, a weboldalon blogbejegyzések rendszeres megjelentetését.
Egyszerre több helyen jelen lenni azért ajánlatos, mert a látogatók bizalma az Ön vállalkozása felé így könnyebben kialakul. Itt nem csak az a cél, hogy ezeken a helyeken is reklámozva legyen a cége, hanem hogy a látogatók ezekről a helyekről az Ön honlapjára legyenek irányítva, hiszen pl. online várásolni is ott tudnak, de termékeiről, szolgáltatásairól, cégéről bővebb információkat is onnan tudnak beszerezni. Ha tartja a kapcsolatot az Ügyfelekkel, rendszeresen kommunikál velük, hamar kialakul a vásárlói hűség, s már látható is, hogy weboldala nem költség, hanem befektetés.
A látogatónak az számít, hogy érezze: itt és most megtalálta a megoldást arra, ami miatt elkezdett google-zni, Önnek pedig, mint a weboldal tulajdonosának a konverzió (és természetesen vele együtt a profit) számít.
Abban az esetben, ha ránk bízza a honlapszöveg megírását, megszerkesztését, választhatja azt a lehetőséget, hogy miután ez elkészült, átveszi Ön a tartalom kezelését, s az adminisztrációs feladatokat ezentúl Ön látja el. Ezzel nem csak pénzt spórolhat meg, de még az az előnye is megvan, hogy a változtatásokkal (pl. új információk feltöltésével) nem kell megvárnia a következő munkanapot, hanem akár vasárnap délután is elvégezheti. Ha viszont úgy dönt, ránk bízza a munka ezen részét is, azzal rengeteg időt és fáradságot spórolhat meg magának.
A keresőoptimalizálás, azaz SEO
A Push marketing eszközeit alkalmazva nem Ön "megy " az ügyfeleihez, hanem azok jönnek Önhöz. Erre való pl. a Keresőoptimalizálás, hogy odavonzza magához az ügyfeleket.
A Keresőoptimalizálás lényege, hogy a weboldalunkat úgy kell elkészíteni, hogy a keresőben (pl. Google, Bing, Yahoo) lehetőleg az első 6-8 találatban benne legyen, - hiszen a felhasználók nem szeretnek a Google-ban lapozgatni, csak maximum lefelé görgetni egy picit. Ezáltal honlapja nagyobb forgalomra, vállalkozása pedig több bevételre tegyen szert. Az előkelő helyezésekért a verseny egyre szorosabb, mivel a Google találati oldalán egyre nagyobb helyet foglalnak el a fizetett, AdWords hirdetések, így az organikus találatoknak egyre kevesebb hely jut.
Mivel a keresési találatok között elfoglalt hely időben és földrajzi elheyezkedéstől függően is változik (ma lehet, hogy a 2. helyen állunk, holnapután elképzelhető, hogy a 14. helyen) így a keresőoptimalizálást nem megérzéseinkre hagyatkozva tesszük, hanem pl. a leggyakrabban használt keresőnek, a Google-nak az AdWords rendszere ad számunkra információt ahhoz, hogy a legmegfelelőbb, legkeresettebb, releváns kulcsszavakkal dolgozzunk. A kulcsszavakat természetesen Önnel együtt válsztjuk ki. Mi csak utánajárhatunk, hogy mely keresési kifejezések a legnépszerűbbek az Ön által eladásra kínált termékkel / szolgáltatással kapcsolatban, valamint ötleteket adhatunk, de a végső szó mindig az Öné.
Hogy weboldalunk minél előbbre kerüljön a találati listán, sokmindentől függ.
Az alábbiakban felsoroljuk a legfontosabb elvárásokat a SEO (keresőoptimalizálás) kapcsán:
- a weboldal címe (vagyis a Title tag)
- a keresők szempontjából előnyös, ha a weboldal címe magában foglalja a tartalom legfőbb kulcsszavát / kulcsszavait
- Description: a leírás (vagyis a Description content) - Hogy elkerülje a leírásban rejlő buktatókat (pl. kulcsszavak összesürítése), forduljon Hozzánk!
- kulcsszavak: azok a szavak, kifejezések, melyeket a felhasználók a keresőbe beírnak, valamint amiket a weboldal tulajdonosa beépít a honlapja tartalmába azzal a céllal, hogy a potenciális ügyfelek, vásárlók rátaláljanak az oldalára. Meg kell keresni azokat a kulcsszavakat, amelyekkel az Ön honlapjára akarjuk vonzani a látogatókat.
- Minőségi linkek: minél több, weboldalunkra mutató link legyen elhelyezve más oldalakon. Fontos, hogy a mi oldalunkra mutató linkek olyan oldalakról mutassanak ide, amelyek tartalmilag tényleg kapcsolódnak a miénkhez és tulajdonosuk rendszeresen fogalkozik vele, frissíti a tartalmát, így a keresők minőséginek ítélhetik azt az oldalt is. Hogy a linkek minél erősebbek legyenek, természetes környezetben kell elhelyezni őket. A linkek és az egyszerű szöveg arányának az oldalon megfelelőnek kell lennie, tehát kerülendő a linkgyűjtemények alkalmazása, de a rövid, esetleg nem releváns leírások is. Arra is érdemes odafigyelni, hogy ne csak maga a főoldal, de az aloldalak is hasonló arányban szerepeljenek a hivatkozások között
- Friss tartalom: oldalunkat rendszeresen frissítsük, bővítsük ( heti szinten), oldalunkon helyezzünk el képeket, videókat, térképet
- Mobilbarát honlap: vagyis mobilról és táblagépről is ugyanolyan jó minőségben legyen megjeleníthető, mint asztali gépen
- Social media: Az utóbbi 1-2 évben magasan ível felfelé a szociális platformok (Social Média) népszerűsége. Ha Ön is jelen van a cégével a különböző közösségi oldalakon és a youtube-on, azzal vállalkozásának hatalmas ismertséget szerezhet. Persze, ezeket az oldalakat is folyamatosan frissíteni kell, tartalmukat jól meg kell szerkeszteni. Vállalkozásunknak készítsünk a weboldalon kívül legalább egy Facebook oldalt, esetleg egy twitter / LinkedIn felhasználót (LinkedIn-t csak abban az esetben, ha vállalkozásunk célpontjai más cégek, nem pedig a hétköznapi vásárlók - mert a LinkedIn egy üzleti közösségi hálózat), egy youtube csatornát, valamint készítsünk Google AdWords hirdetést, és egy Facebook hirdetést - egy rövid, de figyelemfelkeltő és informatív videóval.
- keresőoptimalizálés: keresőoptimalizáló ismeretekre van szükség a honlap meta elemeinek összehangolásához az optimalizált tartalommal - ezek legtöbbje a honlapon nem látható, mégis nagy szerepe van a találati listán való megjelenésnél.
- Belső hivatkozások: A honlapon belül érdemes hivatkozásokat megadni, melyekkel a honlap egyik másik aloldalára hivatkozhatunk. Ezek a jól kialakított belső hivatkozások nem csak megkönnyítik a honlap látogatói számára a tájékozódást és az információszerzést, hanem segítik a keresőkben a jobb helyezés elérését is.
- Odlaltérkép: A weboldal aloldalai közötti eligazodást segíti az oldaltérkép elkészítése, regisztrálása
- Helyi keresőoptimalizálás: Erre azért van szükség, mert a vásárlás szempontjából sokaknak nem elhanyagolható tényező, hogy az adott termék vagy szolgáltatást nyújtó vállalkozás a közelükben helyezkedik-e el, vagy sokat kell érte utazni, illetve postai / szálítócég szolgáltatásait igénybe véve lehet-e hozzájutni. A helyi keresőoptimalizálásnak fontos része a releváns kulcsszavakon kívül az is, hogy honlapjának tartalmi részében megjelenjen a városa (települése) neve.
- Technikai háttér: az oldal gyors betöltödésének és kompakt méretének nagy hatása van a találati helyre.